Om förskolan

Orrparkens förskola ligger i hjärtat av Sunnersta med skogen som närmaste granne.

När vi öppnar grinden på baksidan så kommer vi direkt ut i skogen. Läget gör att vi ofta går på utflykter med alla våra barngrupper och naturen är en stor del av vår undervisning.

Vi har fyra åldersindelade avdelningar på Orrparkens förskola; Äventyrarna, Spanarna, Kluringarna och Upptäckarna. När barngruppen byter avdelning på hösten följer minst en pedagog med. Vi delar in barnen efter ålder för att kunna anpassa och bygga upp våra pedagogiska lärmiljöer med syfte att stötta och utmana barnen i deras lärande och utforskande. Under dagen delas barnen också in i mindre projektgrupper för undervisning, samlingar, skapande, högläsning mm.

Förutom närhet till skogen så har vi en gård med odlingar, träd, buskar och naturmiljö som är uppdelad i tre delar och går runt hela förskolan. Vi har en slänt att åka stjärtlapp i, härliga gungor, lekstugor, klätterställningar, gunghästar och massa annat kul.

Uppdaterad: